Älskar min altan

Så var den "jobbiga veckan" avklarad för denna gång, nu kommer den inte åter förrän efter semestern.
Är fortfarande rätt förkyld men har ju ingen feber.  Helt på topp är jag  dock inte.Ska inte klaga så sällan som jag är hängig.
Kan meddela att jag snart läst ut en hel roman och minns vad den handlar om. Det har inte hänt det senaste ett och ett halv åren, har ju inte kunnat koncentrera mig tillräckligt för att klara en "riktig" bok. Det måste väl betyda att jag är på bättringsvägen.
Hade tänkt rensa ogräs idag men därav blev intet men har i alla fall dammsugit, ska nog torka av köksgolvet innan jag lägger mig också.
Systern har varit här och vi idkade altanliv, ömsom med tröja, ömsom utan. Växlande molninghet kallas det visst. Vi hade lite syjunta också, systern syr på en julduk som hon sytt på de senaste 5 årens syjunta och jag försöker virka ihop lite rutor som så småningom ska bli en garnkorg. När aftonen kom gick vi in och åt en lite italien/grekiskinspirerad sallad med kex och ost till. Smakade bra.
Tänkte åka till Utö nästa vecka och lyssna på sonens band som ska spela där men vandrarhemmet var fullbokat så därav blev intet. Hade varit mysigt att komma ut i skärgården lite.
Nu ska jag packa ner lite kläder lämpliga för vandring/paddling för det ska det ev bli på onsdag. I morgonbitti åker jag med tåget till Örebro där lekkamraten möter.Tisdagen ska ägnas åt stadsliv vilket innebär att lulla runt lite, fika, lulla runt lite till, titta på folk, titta in i nån trevlig affär, äta på en trevlig resturang, lulla runt lite.....Så blir vi alltså lite mer frilufsiga på onsdag då kamrataen bor nära Kilsbergen som har en fantastisk fin natur.Paddla har jag gjort en gång tidigare och det var ingen succé men ev. blir det alltså ett nytt försök nu. Håller bara tummarna för att inte "sjukan" blir värre.
Ha det gott alla o njut av era balkonger, altaner eller parkbänkar.Utsikt från min altanstol
.Mitt nyinköpta gröna pressglasfatMin altanpool.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0