Det är bara regn hos mig....

Inte varit ut på hela dagen, inte förrän det var dags att cykla till jobbet och det fick ske i full skyddsmundering för att inte riskera att bli genomvåt. Nu är kvällssysslorna gjorda och nu hoppas vi på en lugn natt.
När jag var på väg att vakna efter min eftermiddagssömn tyckte jag att jag hörde att ytterdörren öppnades och så försiktiga steg i trappan, det var mor som funderade om jag mådde bra då hon hade ringt igår och idag och inte fått svar. Igår var inte någon av mina favoritdagar så då orkade jag inte svara och idag sov jag då hon ringde. Känns ändå bra att veta att det finns någon som kanske reagerar om man faktiskt skulle bli sjuk.
Kalaset i lördags var mycket trevligt och vi körkamrater sjöng några sånger och det var så roligt. Vår föräldraledige körledare var också med och han trivdes gott med att spela åt oss igen.
Mysteriet med växterna på trappen har fått sin lösning och det var körkamraten som fyllde som hade ställt dem där.
Igår fick jag också en liter jordgubbar av grannpojke David 3 1/2 som han egenhändigt hade plockat. Jag åt dem med limesocker och kanelgrädde, såå gott.
Kan också meddela att både lite persilja och morötter nu grott, hurra.
I morgon är det ju sovdag så då kan det gärna regna i alla fall fram till 15. ...H det gott mina vänner .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0