Det mesta har varit bra idag.

Jag vaknade ju alldeles för tidigt men det gjorde ju också att dagen blivit väldigt lång och på en lång dag hinner man ju mer...
Frukost utomhus, alltid underbart. Tvättade av fönstren i köket och vardagsrummet dock endast på utsidorna men de blev i alla fall mycket renare än vad de var. Till stan för att hämta ut tågbiljetterna som jag idag lyckades beställa via nätet. När jag försökte häromdagen gick det inget vidare men skam den som ger sig. Det kanske helt enkelt var så att det var något fel i kopplingarna och inte alls var jag som var dum. Tror jag bestämmer att det var så. Nåväl, när jag kom ner till torget träffade jag körkamrat L. som var så glad för hon hade efter mycket letande köpt en lägenhet och det till bra pris. För att fira detta ville hon bjuda mig på lunch och det tackade jag ja till. Först följde hon mig till järnvägsstation och till apoteket där jag köpte Olivia schampo och deo. Använder sen tidigare nattcremen som jag tycker mycket om och nu får vi se hur de här produkterna fungerar.En mycket god lunch intogs utomhus och sen åkte vi åt varsitt håll för att lite senare träffas och göra sällskap till ett kalkbrott som är min favoritbadplats. När vi kom dit kom även moster och mamma för att ta sig ett dopp och de såg ut vill jag lova. Mamma hade en baddräkt som jag hade när jag kanske var 16 med tigermönster och snörning fram, helt fruktansvärd hemsk och moster hade lånat en tunnsliten baddräkt med alldeles för stora kupor av mor. Tur att det just inte var nåt folk där.... Mor och moster hoppade i spat genast men kamraten och jag själv ville bli riktigt varma innan vi skulle isa ner våra kroppar.  Srtax gick dock solen i moln och kom inte fram igen så det blev inget dopp för oss. Vi tog vårt fika och cyklade iväg till ett ställe med bord och bänkar och där fikade vi innan vi for hem.Sprutade mina växter för att om  möjligt få bort ohyran på rosorna och vad det nu är som äter upp alla blad på nästan allting. Hur jag än tittar så ser jag aldrig några djur på de här håliga bladen...........Hann med en liten stund på altanen innan jag cyklade ner till Stadsparken där det var allsångskväll. Strålande väder och fin sång. Hade sällskap hem med grannarna som bjöd in mig för att se en liten film från dotterns examenskalas, trevligt. Såg också nya körens första uppsjungning och det lät riktigt bra, så roligt.
Nu är jag jättetrött och hppas jag sover lite bättre och lite längre denna natt än vad jag gjorde natten till idag. Ska jobba de tre närmaste nätterna så jag behöver vara utsövd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0