En sån trevlig dag igår


Jordgubbar med limesocker och kanelgrädde, vansinnigt gott.

Klockan är 7.21 och jag har varit vaken  över 2 timmar redan. Tänker nu duscha och gå ut och rensa lite i mina rabatter, ogräset frodas.
Igår sov jag på förmiddagen och på eftermiddagen hade jag fikagäster i form av mor, far, moster och hennes man. Bjöd på rabarberkaka och vaniljsås. Moster är snart 70 men gifte om sig för ett år sen efter att ha varit själv några år och hon och hennes man njuter av livet. De far runt och musicerar i alla möjliga sammanhang och verkar ha det så gott, härligt att se. På kvällen var jag och goda vännen bjudna av en tredje vän till stadens finast belägna resturang vid den lilla sjön. Kvällen var ljum och vi kunde sitta ute och bara njuta av den vackra omgivningen, den goda maten och de trevliga sällskapet ,en mycket lyckad afton. Vi bestämde också att göra detta till en tradition, att åtminstone en gång varje sommar göra denna lilla utsvävning.
Kanske rentav idag skulle besöka en badplats om vädret blir så fint som det ser ut just nu.


Kommentarer
Postat av: Em

Är det BADVÄDER i Sala?! Här är det soligt, men KALLT!

2008-07-10 @ 09:11:33
Postat av: Signe

Hælsningar från ett soligt Køpenhamn! Idag har vi hittills tagit det vældigt lugnt/roligt och ska nu ut på stan før att æta lunch. Kækae med Mette igår och pratade massor førstås! kram!!

2008-07-10 @ 13:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0