Intensiv helg

Fredagsförmiddagen ägnades åt ogräsrensning på baksidan innan solen kom fram på den sidan. Lyckades ändå bli lite röd på ryggen, det var första gången i sommar jag utsatte den delen av kroppen för någon sol. På em for jag och systern till ett av stans vattenfyllda kalkbrott och det var underbart att bada och njuta av solen några timmar. När det är riktigt varmt är det precis som att vara i Grekaland med all vit sten, absolut bäst. Senare på kvällen blev jag bjuden på mat hoss systern och vi satt ute till midnatt. Igår lördag var jag till stan för att försöka få tag i ett par shorts vilket jag också fann men innan dess fyndade jag på Lindex. "Ta två reaplagg, betala för ett" Det blev behå, trosor, vit jeansjacka och en röd lite vintrigare överdel. Eftermiddagen ägnades åt att förbereda mat och snygga till eftersom jag bjudit hem lite folk på kvällen.Gjorde bönsallad,tomatröra med sweet chili,tzatsiki och potatissallad och när gästerna kom grillade vi marinerad kyckling och starka korvar.Är inte så jättebra på det där med grillen för det har ju alltid mannen fixat men med lite hjälp av gästerna och grannen blev det till slut fin glöd och kycklingen blev jättemör och god. Satt ute till sent, när det är så här jättevamt är det ju kvällarna som är underbarast om man inte är vid vattnet.En trevlig kväll och roligt med bjudning och vänner omkring sig. Roligt att bjuda människor som inte känner varan så bra sen tidigare också. Idag har det nästan varit för varmt och det har inte blivit mycket gjort. Var på födelsedagskalas med middag på eftermiddagen och försökte sen sova innan jag skulle till jobbet men det gick inget vidare. Nu hoppas jag på en lugn natt i värmen . Har nyss varit och hjälpt en dam i säng och hon lyckas vända allt man säger negativt,man skulle helst inte vilja gå in där.Hur vänlig man än är är hon missnöjd, det är tur att såna som hon är undantag. På eftermiddagen åskade det rejält här men något regn kom det inte vilket nog hade varit skönt. Oj, nu kom jag på att jag skulle ha vattnat åtminstone majsen innan jag gick hit, får försöka komma ihåg det i morgon bitti. Nu önskar jag er alla en bra vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0