Trädgårdstips

Har nyss kommit hem från en trip till kamraten utanför Örebro. Har rest med tåg och buss och jag var inte särskilt nervös före, börjar ju bli riktigt van med att fara med allmänna färdmedel. Gårdagen ägnades åt stadsliv vilket innebar lång lunch i Stadträdgården där det alltid serveras en härlig lunch och sen strosade  vi i parken å njöt av idéträdgårdar och blomsterrabatter. Shopping ägnade vi oss också åt men mycket lite, jag inhandlade en disktrasa i linne och en Cd med gospel och that´s it. Fika intogs sen på Bara Vara där vi också satt länge....
Efter en natt med inte alltför mycket sömn mestadels beroende av  att jag är så förkyld, snoren rann och huvudet sprängde så kände jag mig trots det lite bättre idag än igår. Mitt på dagen bar det av ut i skogen där vi följde en bäck upp till en sjö. Vi tog det väldigt lugnt och stannade på flera ställen bara för att njuta. Framme vid sjön intogs matsäcken som smakade härligt.  Efter 6 timmar ute grillade vi sen i kamratens trädgård och hon bakade bröd i en ugn gjord för att användas vid öppen eld, så gott såå. Kamraten är ju den mesta friluftsmänniska och hurtbulle jag känner och hon älskar att laga mat ute och det är ju trevligt för mig, dessutom försöker hon locka mig att följa med till Kebnekajse nästa sommar, det vore nåt det.
bilder idag som illustrera mina två dagar i Örebro.   "Brygga med sjö av blommor"
  BlomsterhjärtaMorotskaka på "Bara Vara"En lugn del av bäcken vi följdeVackert


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0