Gospelläger

Det här är ju jag i regnkläderHav med capuchinoskum och kanelSå underbart att vara vid havet.Konsert

Klockan börjar vara sent igen men några rader ska jag väl orka få ihop. Ovan är några bilder från veckan som gick då jag alltså var på gospelläger mellan Halmstad och Laholm. På ett gospelläger ägnar man större delarna av dagarna till att sjunga gospel helt enkelt och det tillsammans med  90 gospelälskande härliga människor till från olika platser runt landet.Instuktörerna och musikerna är de bästa som finns att få och det är det roligaste som finns att göra helt enkelt.  Att börja öva en sång och sen känna att den sitter och alla stämmor och musiken blir en helhet är en underbar känsla. På lördagkvällen hade vi avlutningskonsert och jag hade gärna hållit på två timmar till, man flyger nästan upp till himlen av lycka och se så fina vi var i vitt, ljusblått, turkost och grönt.
Vädret var inte det bästa tänkbara men jag var ner till stranden nästan varje dag och det var så härligt att vara vid havet. Rätt vemodigt och lesset också, tror aldrig jag varit vid havet utan mannen och sista gången var i Italien då det var lite samma väder, blåst och regn. Saknar honom...
Idag har det bara varit en skur och framåt eftermiddagen blev det riktigt fint. Gospelladiesarna var här och vi satt på altanen, fikade och sjöng. Vi ska på kalas för en av ladiesarna på lördag och övade lite inför det.
Nu hoppas jag att jag sover gott inatt för i morgon är den här korta semestern slut och jag behöver vara pigg för att orka jobba två nätter. Tror jag tar en sovtablett, lessna tankar är på väg...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0