Min pappa har köpte en motorcykel...

Sov bättre idag än igår då hela kroppen värkte efter det moderna, afrikanska energidanspasset  jag deltog i på  tisdagskvällen.(tror i  alla fall att det kallades så) Var ett provapåtillfälle och det var riktigt roligt och riktigt jobbigt men jag hängde med skapligt, vilken seger för en gammal tjockis som jag. Lunch intogs på altanen förståss ( all föda intas utomhus denna årstid om det inte haglar eller snöar) Cyklade sen till stan för att inhandla en födelsedagspresent, det blev även tre stora fina rosa flitiga Lisor (som nu har planterats på framsidan.)och ett par röda byxor. For sen förbi "klubbkamraten" i SSS (snygg, sexig och snäll) där jag bjöds på kaffe, glass och jordgubbar och en härlig stund i trädgården. Hennes älskling ska var med i ett nytt frågeprogram på SVT som ska spelas in om ett par veckor så nu får ni hjälpa till  att hålla tummarna. Medan jag satt där ringde en annan god vän och berättade att födelsedagsbarnet som skulle få presenten flytt fältet så i stället för att gå på födelsedagsuppvaktning ägnade jag mig åt altanliv på egen hand. Försökte få hit en kompis men han befann sig på annan ort han med...Blev jobbigt men nu känns det lite bättre igen och dessutom ringde min son och det blev jag mycket glad över. Han hade av sin stora syster fått höra att morfar köpt en motorcykel och tyckte det var riktigt roligt och det är det ju... Roligt att min pappa som är 77år är så pigg men lite orolig är jag allt.
Någon hade härom morgonen ställt en kasse med en tomatplanta och 6 solrosplantor på min trapp men jag vet inte vem givaren är, ett riktigt mysterium.Trevligt i alla fall med en present bara så där.
Idag upptäckte jag att det i alla fall har kommit upp några salladsplantor och även spenat och det känns mycket glädjande. Sådde både blommor och grönsaker för ett par veckor sen och inget tycktes vilja komma upp men nu har det alltså kommit lite grann. Min pappa tror att jag lagt fröna upp och ner...
Köpte ett par skivor när jag var borta, den ena, en enkel skiva med Frank Åhdal  är underbar, älskar den....
Nu blir det sängen, i morgon blir det kalas och så ska jag försöka få bort lite ogräs, kanske jag upptäcker att även morotsfröna har grott.

Kommentarer
Postat av: amalia

Farfar var tydligen förbi här hemma igår kväll med cykeln. Jacka och byxor hade han tydligen också införskaffat sig. Han ser nog riktigt cool ut.

2008-07-05 @ 12:09:27
URL: http://amaliadenfarliga.blogg.se/
Postat av: Fastern

Jaha, fick han tag i grejer så snabbt.. Tror också han ser cool ut, bör fotas.

2008-07-05 @ 13:16:33
Postat av: Em

Ojojoj, har han köpt motorcykel??! Måste ses! Och fröna upp och ner... eh...? :)

2008-07-05 @ 14:06:26
URL: http://parentes.blogg.se/
Postat av: Susi

Å de vet du väl att det är viktigt att fröna kommer åt rätt håll min dotter.

2008-07-06 @ 00:50:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0