Bröllopskläder....

Idag har jag köpt de dyraste kläder jag någonsin handlat. Men ska jag gifta bort min dotter kan jag väl få ta i lite extra... Min kära syster och jag for iväg till en butik mitt i ingenting som vi blivit tipsade om. En jättetrevlig kvinna hjälpte oss och det fanns en hel del snyggt men ingenting bröllopsfint och alldeles för mycket svart. Var inriktad på något lila eller cerisefärgat.Var förbi en affär till några mil hemmifrån men utan resultat även där. Inget annat att göra än att besöka dyra affären hemma och där hittade jag en jättefin klänning i lite randigt syrénlila och till det en syrénlila linnekavaj. Jättebra hjälp även här med att plocka kläder osv. Känner mig så nöjd men lite ångest över priset har jag ändå...Kavajen kan jag säkert använda många år, den är så klassisk. Jag brukar ju i och för sig inte köpa såna modekläder  som är slut efter en säsong, det har väl med åldern att göra kanske.Systern handlade också vårliga kläder i ljusgrönt, vi blir jättesnygga. Vi får ju passa oss så vi inte överglänser bruden.
En fika på stan blev det också innan jag var hemma igen och där träffade vi kära svägerskan med dotter vilket ju också var trevligt. Var tvungen att ringa på hos grannen för att visa mina inköp och ringde även bästa kamraten som kom över för att titta  på härligheten och så fick jag sällskap till Let´s dance, very nice.
Kanske orkar jag sortera lite mer papper innan jag lägger mig.
Önskar er alla en god och glad helg.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Ibland behöver man unna sig något snyggt och dyrt! Du var säkert värd den härliga syrenlila kreationen.

2009-03-07 @ 21:52:56
URL: http://susanne1001.blogspot.com
Postat av: Susanne

Tack, jag hoppas det..

2009-03-07 @ 23:34:30
Postat av: Susanne

Jo, det känns tydligt att våren har kommit till Skåne. Lite aprilväder också, regn blandat med snö, och sol helt plötsligt. Men det är härligt när man känner att våren är på gång...

2009-03-08 @ 16:51:02
URL: http://susanne1001.blogspot.com
Postat av: Susanne

Jo, det känns tydligt att våren har kommit till Skåne. Lite aprilväder också, regn blandat med snö, och sol helt plötsligt. Men det är härligt när man känner att våren är på gång...

2009-03-08 @ 16:51:11
URL: http://susanne1001.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0