Hembakt matbröd, doftar uuunderbart....

Har nyss tagit ut två fillimpor ur ugnen, återstår att avsmaka dem. Har också två fördegar som ska stå tills i morgon då de ska också ska bli härligt bröd .
Har handlat vit ögonskugga med lite glitter till de två nyanser av lila jag köpt tidigare. Nu gäller det att öva att sätta på det på bästa sätt. Jag kör vanligtvis med svart kajal och mascara kring ögonen , nästan aldrig ögonskugga, tycker det tar för lång tid.Men ska dottern gifta sig lär jag ju anstränga mig lite extra.
I morse var här bara -7 grader mot igår morse då termometern visade -15! Det tar sig..och solen har skinit så det har varit en jättefin dag. Det lilla blomsterarrangemang jag ställde på trappen hänger dock väldigt lesset och fruset...
I morgon kommer den blivande bruden och hennes fästman från Småland hem för att besöka fotograf, frissa och blomsteraffär och stämma av så allt blir som de vill ha det. Sonen kommer också och kanske även hans flickvän så det blir huset fullt ett par nätter, så roligt. Men vi hinner väl inte umgås så mycket men några kramar kan det kanske bli. Nu lär jag ju plocka undan alla pysselgrejer från rumsbordet så vi kan sitta där och äta. Det tar emot nåt alldeles förskräckligt för det ska inte bara bort, det bör även sorteras. Men det finns ingen återvändo,på det bara men först ska limpan avsmakas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0