"Jag är häftig"

En 15-åring tyckte att hennes mor skulle vara mer som jag när det gällde att uttrycka sig rörligt  i kören: "Hon är häftig" var hennes kommentar. Det blev jag glad för...
Har ju jobbat tre nätter i helgen och det har varit dryga nätter. Måtte man slippa  bli gammal,  förvirrad och ha ångest. Det är otroligt frustrerande att inte kunna hjälpa den som mår dåligt.  Vi låg bredvid den lilla tanten, sjöng för henne,smekte henne, räknade uppåt och neråt men hon sov endast en timme på hela natten. Tänk att man kan ge människor nya organ men inte kan hjälpa en människa med ångest.
Brukar ju sova till 12.30 när jag går av men tänkte dra mig lite och lyssna lite på den nylånade talboken "I djävulens sällskap" men... jag somnade om och sov till 14.45 därav är jag fortfarande vaken.
Snyggade till lite i köket som blir lite sunkigt när jag jobbar och sover hela helgen. Har sen i kväll varit till lillasystern och sångövat lite då en av körkamraterna har inbjudit till 40-årsfest på lördag och vill förgylla festen med lite gospel. Det saknas dock killar bland de inbjudna så det blir damkör och det är ju inte optimalt med det är ju födelsedagsbarnets önskan....
Blev sen sittandes här och har chattat med en vän, nåt jag inte nästan alls ägnat mig åt tidigare.  Det är ju också en form av mänsklig kontakt och det är nåt jag behöver mycket av.
Nu blir det sängen i hopp om att få sova gott utan otäcka drömmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0