1 april

  image12 

Fick just reda på att min dotter fått jobb i Spanien i höst. Hon har hållt hemligt att hon ens sökt så jag känner mig omtumlad kan man säga... Har ju vetat att hon velat iväg men trodde inte det skulle ske så snabbt, hon blir färdig med sin utbildning nu i vår. Hon har pluggat i Spanien tidigare och även jobbar som volontär i Honduras så hon har ju lite resvana....Får glädja mig åt att den andra dottern kommer närmare i alla fall och till henne åker jag över helgen eller rättare sagt redan på torsdag, det ska bli så roligt.
Igår hade jag besök av en vän jag inte träffat på flera år och av henne fick jag den vackra tulpanbuketten. Det kändes som vi träffats för en månad sen, vi fortsatte där vi slutade sist och kunde tala om både det som är svårt och bra i livet. Det är väl så det är med riktiga vänner.
Fick lämna min vän här en liten stund och när jag kom tillbaka sa hon att hon hade det så bra där hon satt, det var ett sånt lugn. Jag berättade att jag har änglar i mitt hus och det är därför det är en sån frid här, jag känner det så tydligt.
Hit har sommaren kommit idag och i rabatten är det fullt med färgglada krokus och gräslöken och rabarbern är redan på väg, underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0