En härlig vårdag

                             
                 Fotade den här fjärilen förra våren.     
               
 




     image36

Visst ser han ut att ha det bra där han ligger bland blommorna vid Nyckelviksskolan på Lidingö. 
Tyvärr  inte min...

Vilken vårdag vi haft idag, underbart. På förmiddagen kom jag så till slut ut med stavarna, det blev två varv iskogen alldeles nära här. Tyckte det gick riktigt bra, har inte tappat all kondition ialla fall.
När jag kom tillbaka blev det en latte i solen och sen blev det fortsatt röjning i garaget. Nu är det mesta genomgånget där så nu vet jag både vad jag har och var jag har det och det finns plats att flytta ut lite grejer inifrån också. Till  lunch blev det porterstek och den intogs på altanen. Cyklade sen till Ica för lite inhandling till Alfakursen i morgon. Vi ska laga kyckling med paprikasås...
Träffade vännen och pastorn och jag berättade om mobilen som verkade ha fastnat totalt, klockan hade stannat och den gick inte ens att knäppa av. Han föreslog att jag skulle testa att ta ut batteriet(och så förståss sätta i det igen...) och se det hjälpte, vad glad jag blev att det inte var något större fel. Skyndade mig sen för att handla lite åt mig själv och susade sen hem och var precis hemma innan min goda vän kom. Bjöd på tortillas med fläskfilé och cremefraiche sås med vitlök och messmör, så gott och så kaffe med chokladtryffeltårta. En trevlig afton, så gott med goda vänner.
Skulle ju ha tömt vardagsrummet idag var det tänkt men det blev inte mycket med det, försöker ändå ta med mig någonting varje gång jag går upp. Nu, sängdax. Godnatt.

Kommentarer
Postat av: christel

Fick tårar i ögonen när jag läste det där med badrumsspegeln Susi. Tack för att du tänker på mig.
Som du ser så fick jag ialla fall sova några timmar men sen var det upp igen. Mår hyfsat ännu så länge men vet ju att jag kanske har värre o vänta men nu e det igång i alla fall..

Så go vovve på bilden o så himla gott du verkar ha det nu. Det e bra fortsätt så här och bara må bra susi för det e du verkligen värd. (ps försökte skriva in kommentarer häromdan men det gick inte e väl nu under blogg.se flytten den e ju så konstig ibland ) Va nu riktigt rädd om dig o kramar i massor från Christel

2008-04-22 @ 05:14:55
URL: http://kristallens.blogg.se
Postat av: Susi

Hoppas din dag blir bra Christel. Å föresten har du hört om den där tandläkaren på vars gravsten det stod: "Nu har han fyllt sitt sista hål".....
Kramar

2008-04-22 @ 09:10:33
URL: http://dancingnurce.blogg.se
Postat av: Em

Och utan dig skulle jag inte vara jag, inte ens det minsta. Stora kramar på dig. Och ta nu och ring den där människan...

2008-04-22 @ 14:31:33
URL: http://parentes.blogg.se
Postat av: christel

Haha den va bra den där med tandläkaren stämmer ju verkligen.
Sköt om dig kram från christel

2008-04-22 @ 21:33:53
URL: http://kristallens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0