En röd jacka.

Haft en så trevlig dag idag. Blev hämtad av min goda vän och vi for vidare mot Västerås där vi träffade en en gemensam vän till. Av olika skäl har vi inte träffats på flera år och nu kändes det så fint att ses igen. Vi åt en god middag på resturang Pråmen och sen blev det fika på kondis. En röd jacka inhandlades också , de båda röda jag har är lite för stora...Om ni tror att jag älskar rött så stämmer det. Rött är kärlekens och glädjens färg och är man inte glad så kanske det hjälper lite med en röd jacka eller ett par röda skor. Annars är det mest beiget i affärerna nu och det är absolut inte min färg.
Lyssnar just nu på nån konstig tjeckisk jazz på p2, låter för bedrövligt helt enkelt. Nyss var det riktigt bra men det här är inte bra för mig... Programledare är min måg så det är mest därför jag lyssnar....han låter dessutom både bra och snäll....
När jag kom hem från Västerås tror jag varenda granne satt ute och grillade. Köpte räkor och vitlöksbröd som jag intog på min altan och det smakade jättebra. Saknar mannen och våra altankvällar och att säga till varann "Det här är livet.....(på en pinne)  Kvällens film var Notting Hill men den hoppade jag över, den är på något sätt en av "våra" filmer...Så trots en jättebra dag känner jag mig just nu ledsen....

Kommentarer
Postat av: Em

Svärson heter det väl? Här får du en stor kram från din dotter i alla fall. Kraam!

2008-04-26 @ 13:03:53
Postat av: Susi

Jag tror nog att man kan säga måg eller svärson. Kram själv min flicka.

2008-04-26 @ 23:09:28
URL: http://dancingnurce.blogg.se
Postat av: christel

Det blir ju alltid dagar när det går upp o ner, klart att du saknar gubben men jag tycker att du verkar fixa detta på bästa sätt susi. Fortsätt o bry dig om dig själv så mycket du bara kan, den mäjligheten kanske inte fanns innan. Tycker att det e bra att du undviker sånt som påminner för mycket för då hamnar man bara i dalar som e jobbiga.

Va nu rädd om dig o ta hand om dig själv.
Kramar från Christel

2008-04-27 @ 09:49:28
URL: http://kristallens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0