Kallt är det.

Idag har det till sist slutat snöa, skönt...Här är det dock just ingen snö som ligger kvar så det ser genast ut som vår igen. Hade en sån mysig helg uppe i Norrbotten och jag som knappt alls rest på egen hand tidigare fixade både att ta mig med tåg till och från Arlanda å så vidare med flyget till Kallax och lokalbuss på det. Har ju tidigare haft min alldeles privata reseledare som fixat allt med biljetter och beställningar så jag har aldrig fixat sånt på egen hand. "Välkommen till verkligheten" sa min dotter lite ironiskt.(Hon  är ganska feministisk) Nu är verkligheten som den är och det är en massa saker jag måste lära mig att sköta själv och det mesta ska väl ordna sig med sånt kan jag tro, fast det går åt en del tårar särskilt när det gäller apparater som inte fungerar....
Dottern hade planerat in en massa trevliga saker under helgen. Vi var  bl.a på "Jazzomat" som är vad det låter som och var väldigt familjärt och trevligt,  rekommenderas varmt. På lördagen var vi på "SMASK" (Musikhögskolornas egen shlagerfestival) som var fantastiskt roligt och höll hög klass på både musik och framförande och så fick publiken vara med och SMS-rösta och min favorit vann vilket ju var extra roligt. Det var Piteås uttagning vi var med på och ettan och tvåan går vidare till riksfinalen som är i maj. En del shopping hanns också med och besök på Ekbergs kondis i Piteå mm. mm. Tyvärr blev det ingen pulkaåkning då det var alldeles för blött i snön, möjligen att det hade funkat med våtdräkt. På lördagmorgon kom det närmare 2 dm snö som smälte bort under dagen, gissa om det var gott om vatten på gatorna. God mat bjöd dottern på också, smakade bl.a qinoa för första gången vilket var en positiv erfarenhet och jag kommer nog att själv försöka mig på att tillreda detta. Ska ju var så nyttigt också.
Har sen jag kom hem jobbat två nätter och gick av i morse. På eftermiddagen gick jag med lillasystern för att se en väns tavlor som ställs  ut just nu, tyvärr var inte galleriet öppet så det bidde inget med det, vi tröstade oss med fika på café i stället.
Nu ska jag dricka nåt varmt och sen blir det sängvärmen, här är iskallt.  image14   "SMASK"                                          image15Härlig sallad hos dottern
image16Rekommenderas...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0