Lördag-söndag hos mig.

image38image39

Lördagen ägnades bl.a åt att fylla på sten runt torvpartiet och fika i sandlådan tillsammans med några grannar.

Igår lördag hade vi här en strålande vårdag , alldeles perfekt för att snygga till härutanför tillsammans med goda grannar. Jag ägnade mig åt att sopa och sen gräva bort ogräs i en rabatt. Jag och en granne tänkte lika och tog ut fika som avnjöts i sandlådan, mysigt så.Hann även ta bort lite ogräs i min egen rabatt och gräva upp en vinbärsbuske som varit sjuk.... Eftermiddagen var jag på körövning och på kvällen var jag bjuden till en väninna och där bjöds jag på en maträtt som hette "flämtande uttern" Man skulle kunna tro att det var en halvdöd råtta men det var kyckling som smakade jättegott...
Idag var det så premiär för kören och det gick riktigt bra och var så roligt. Alla i kören var så glada och det verkade som även de som lyssnade blev glada av alla positiva kommentarer att dömma. Trevligt att sen fika tillsammans efteråt, man blir nästan lite hög och det känns skönt att varva ner tillsammans. Till lunch blev det ugnstekt potatis, morötter och lök, till det åts vitlökssås, halloumi och sallad.Hoppas du som läser detta också haft en fin helg.




Kommentarer
Postat av: christel

Så mysig helg du verkar ha haft susi.
Fint du har gjort o mmm kaffe i solen, kan det bli bättre.

Hoppas att du får en go dag idag kram från christel

2008-04-28 @ 07:34:43
URL: http://kristallens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0