25 och 50-årskalas

 Den här underbara boken utgiven 1944 köpte jag i Nora.
                                                                                              Matchande paket och kort till god vän som fyllt 50.
                                          Chartrad båt för 50-årsfest. På denna holme intogs middagen.

Gårdagen tillbringades i Stockholms skärgård då goda vännen sen barnsben nu fyllde 50. Hon hade helt enkelt hyrt en båt med kapten och hoppilandkalle och bjöd 90 gäster på en härlig dag på sjön. Det blev en riktigt härlig dag med härliga människor, god mat, vacker utsikt och t.om vädret som inte såg så lovande ut , var på vår sida. Vi kunde sitta ute och det var skönt.
När jag klev i land mötte äldsta dottern och gav mig en smärre chock då hon hade rakat av sig sitt vackra hår. Det hade ändå vuxit lite så det var väl en 1/2 cm nu. Yngre dottern och hennes pojkvän och en annan vän mötte vi i gamla stan och strosade sen till Lilla Essingen där dottern ju nu bor. Så vackert område med vatten alldeles nedanför huset, ca 75 meter till badbryggan. Det är ju fantastiskt att man kan bada mitt inne i Stockholm. Te och macka intogs och vi blev segare och segare men kom till slut iväg och 23.30 var vi hemma igen, jag och smålänningarna.Idag har det mesta av dagen ägnats åt tårtbakning och pajgörning eftersom mina föräldrar och syskon var här och firade 25.åringen.
Har ont i benen och de har de gjort ett par veckor nu, förstår inte vad som är fel. Äter panodil för att kunna somna men på morgonkanten gör det ju ont igen. Om det inte ger sig lär jag väl kanske gå till doktorn.,ryggen är inte heller på min sida.
Nu blir det godnatt, snart blir det huvudstaden igen, hurra.

Kommentarer
Postat av: christel

Verkar helt underbart med dagen i huvudstaden. E ju ett tag sen jag var inne o skrev nåt sist men som du kanske förstått så har det varit lite upp o ner på min front hoppas att det kanske kan vända snart men men jag vågar inte säga för mycket. Skönt o se att du mår bra förutom det där med benen, vänta inte för länge med doktorn bara. Va rädd om dig o kram från mig kommer här /christel

2008-08-12 @ 11:25:49
URL: http://kristallens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0