8/8-08

Sist jag försökte försvann det jag skrivit igen men jag försöker väl idag igen. Hoppet är det sista som sviker än.
Vackraste badplatsen med det härligaste vattnet.                                                                                                   Den vackra liljan har växt i min täppa.
.  
Kraftan tycker också om bästa badplatsen.    
                                                                                                                                                                                                                                   
Ja inte hamnar vare sig bilder eller texter där  man har tänkt sig men man får väl vara glad om de fastnar här överhuvud taget.
Igår var jag på utflkt till Nora med bästa svägerskan. Nora är ju den lilla staden med tre små gummor ni vet. Ett besök rekommenderas, det är verkligen en söt liten stad och med världens godaste glass, igår var smakerna vanilj, hallon och nötter.Bör provas. Vi besökte Noras diversehandel som har det mesta men allt är gammalt och begagnat och ganska dyrt men ack så trevligt och så nostalgisk man blir. Matsäck hade vi med och den dukade vi upp på en parkbänk i duggregnet. Vi hade både kantarellpaj, potatissallad, tomatsallad och lite till. Åkte sen vidare mot Frizon som är en stor ungdomsfestival som ligger ett par mil söder om Örebro. Där var goa brorsdottern och ett gäng ungdomar härifrån och eftersom både jag och svägerskan nu fyllt 50 så hade vi fritt inträde mot uppvisande av  legitimation förståss.   Vi var på gudtjänst tillsammans med ett par tretusen ungdomar i en jättestor lada, lyssnade på stand up med Jonas någonting? (Han har i allafall   skrivit boken "Grabben i kuvösen bredvid" och handlar om hans liv som Cp-skadad . Mycket rolig var han i all fall och slutade med att fråga Vem är normal?)fikade i våra ungdomars husvagn och såg afrikansk dans. Träffade också min kusins fru som jag inte sett på sådär 14 år... 
Idag har det varit regn ute och regn i mittt hjärta. M. ringde och föreslog att vi skulle luncha tillsammans med födelsedagsbarnet på måndag men jag sa som jag känner ,jag vill inte gå med .Jag fixar det inte längre.jag blir så ledsen  av att höra hans röst eller se honom. När jag lagt  på  kändes det som hjärtat skulle gå sönder, att man inte vänjer sig, att det inte gör mindre ont? Det är möjligen så att det gör ont lite mer sällan, jag hoppas i alla fall att det  kommer att bli så, att smärtan försvinner helt. Det måste den göra. Mitt i gråten ringde kamrat L och undrade om jag skulle hänga  med till Ikea en sväng och jag sa först nej men ändrade mig för att få nåt annat att tänka på. Jag hade ju tänkt åka dit en sväng den här veckan  i och med att jag haft tillgång till systerns bil men lusten har inte riktigt infunnit sig och det har inte varit så mycket tid över heller. Skulle handla tesilar för 5 kronor och runda mattor lika som jag redan har en men se: tekulorna för de inte längre och mattorna verkade också ha försvnnit. En  likadan Bennyo Cd-hylla som jag redan har köptes dock men jag tror inte jag sätter ihop den förrän jag är färdig med vardagsrummet. Kvällen har sedan ägnats åt att diska och prata med döttrarna.Nu väntar sängen, klockan var över 2 när jag kom isäng igår så jag känner mig lite mör nu. Godnatt alla och sov gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0