Altanliv och äppelmos

Startade dagen med en stavrunda vilket var väldigt längesen. Var ute en timme och 20 minuter och benen kändes och känns men jag ska fortsätta och hoppas de blir bättre igen. Hämtade äpplen hos mor och far och hade sen besök av bästa arbetskamraten och vi har ju inte setts på ett tag så vi hade mycket att avhandla. Fika intogs på altanen där det var mycket varmt och soligt. Fika är verkligen en bra uppfinning tycker jag, gott är det och fint att få sitta en stund och gärna tillsammans med någon man tycker om. Mycket fika ska vi ha.... Bjöd på äppelkaka som jag bakade igår och biscotti från Lennarts konditori i Eksjö. Har också fått  ett recept på sådana skorpor så inom en snar framtid hoppas jag få till såna här hemma. Sen var det dags för operation äppelmos som skulle gå så lätt om jag och apparaten var överens vilket vi ju sällan är, jag och apparaterna. Det var mycket ståhej här innan det blev nåt mos men nu är det till slut klart förutom en del som inte är kokt då jag inte hade tillräckligt med socker men det går ju snart. Det är själva passeringen som inte går så bra....
Gårdagen blev just en sån sån strålande dag som jag önskade. En härlig gudtjänst och möte med flera vänner jag inte sett på ett tag och sen blev jag bjuden på lunch hos några grannar och det blev även eftrmiddagskaffe då tiden rann iväg. Vi satt ute i solen hela eftermiddagen och hade det så bra.
Idag får ni se några fler bilder från Jönköping och Eksjö men jag struntar i bildtexter, de hamnar alltid på fel ställen.
Kram ni alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0