Marmelad och ost?

Sov till 9.30, och det var längesen, skönt. Frukosten intogs på altan trots ett stilla regn och smörgåsarna med ruccola från egna odlingen smakar härligt.Till frukosten studerades Ikea-katalogen, en nästan perfekt frukost får jag säga.
Målade sen fönster och dörrkarmar i sovrummet på utsidan något jag skjutit på hela sommaren och förra med för den delen. Hängde mig halvvägs ut genom fönstret så det var lite med livet som insats faktiskt men klättra på stege känns ännu värre. Jag lär får göra det med vad det lider men ett steg i taget.... Lunchen intogs dock inomhus, glömde helt enkelt att jag tänkt sitta ute. Idag blev det lax med paprika och purjo med curry och lite annat och ris, allt i en låda från frysen och till det serverades broccoli med senapsvinegrett. Kaffe med äppelkakka på det.
Cyklade sen till matbutiken och inhandlade bl.a. socker så jag sen kunde koka färdigt resten av det passerade äppelmoset så nu är det också gjort, så skönt. Plockade bort lite visset på täppan och kokade rabarber som jag nu ska tillsätta syltsocker och vanilj för att få en underbar marmelad. Apropå marmelad, så blev min kära vän mycket förvånad när vi häromdagen talade om marmelad och ost, "har ni marmelad och ost ihop"? Det hade hon aldrig hört talas om och jag blev lika förvånad över det som tvärtom. Nog är det väl vanligt med denna kombination eller är det jag som är en minoritet?
Har sovit en stund,( i gästrummet idag på en sån här jättetjock uppblåsbar säng, för första gången och jag låg rätt bra) och hoppas nu att jag orkar med min första arbetsnatt efter semestern. Kan inte säga att jag längtar....
Ha det bra nu mina vänner.

Kommentarer
Postat av: christel

Hej igen e ju ett tag sen, visst ska man ha marmelad o ost i hop...Hoppas allt e bra med dig, måste ändå va skönt o va hemma igen. Fick min sista cytostatika igår så nu inväntas biverkningarna o sen hoppas jag på en bra väg framåt. (vågar inte säga för mycket än) Sköt om dig o kram från christel

2008-08-27 @ 07:51:28
URL: http://kristallens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0