Gjort lite av min läxa

Har idag tagit mig ut på en promenad precis som "pratmannen" sagt åt mig. Det ska höra till varje dag precis som maten, det går inte att välja bort. Det var ingen timmes promenad men ändå... Har dock inte sagt till min spegelbild, så snygg du är eller vad du är bra men det ska jag nog göra i morgon...
Idag har jag i alla fall gjort chokladkola som blev god och lagom seg. Jag häller all kola jag gör i knäckformar i stället för att stå och skära kolan i bitar och sen slå in den i papper, lite rationell lär man vara i dessa tider. Har också gjort cocosflarn som ska fyllas med punchcreme alldeles innan intagandet annars blir de alldeles mjuka. Fick en grantopp av fadern och den har jag ställt i en zinkhink på framsidan, ser så trevligt ut så. I kväll har jag haft 4 damer här och vi har sjungit julsånger som vi ska sjunga för de "gamla på hemmet på måndag". Nu ska jag försöka göra några julkort innan det blir midnatt. Kanske kan  jag få godkänt på det där med sömnen också.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0