Julfint...

Måste nog säga att det är julfint här nu trots att det inte är städat in i varje vrå. Klockan är inte midnatt och jag är färdig för sängen, känns bra. Vardagsrummet är så fint med nynedtaget skrivbord som nu tjänar som gottebord, bild kommer.....
Dottern har pyntat granen som i och med det är väldigt modest i år, nästa år blir det nog en Disneygran med tjocka grenar och guldrosetter.... Jag trivs i alla fall väldigt bra med vardagsrummets nuvarande status.
I morgon bitti blir det sång på hemmet som traditionen bjudit sen urminnes tider och sen kommer jag att ägna mig åt diverse matbestyr då vi blir 12 personer här på kvällen. De två barnen som är hemma går till sin far på dagen så jag får dona fritt här. Kommer att gå till systern och fika en stund. Vet inte hur jag kommer att känna i morgon men jag hoppas det går bra, det har varit nära "bryt" ett par gånger idag men jag har tryckt bort det.....
Önskar dig som läser en mycket god jul och  du som har någon att krama passa på att kramas lite extra  nu när det är jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0