Svarta pepparkakor passar ju bra i mitt nya vardagsrum....

Lyssnar på webjulradio medan jag sitter här och när jag är nere är Cd-spelaren laddad med julskivor där också. Har bestämt att jag kan börja lyssna på julskivorna lite tidigare  än vanligt så jag hinner njuta länge och av dem alla. I fjol hann jag inte med alls.
När jag kom hem i morse tyckte jag det luktade lite bränt och mycket riktigt, jag hade glömt en plåt pepparkakor i ugnen  och dessutom glömt att stänga av densamma. Glad att det inte börjat brinna i alla fall.
På eftermiddagen var jag åter igen till "peppningsmannen" på vårdcentralen. Jag hade ju inte skött min hemläxa, så jag fick bakläxa....Vet ju att jag mår bra av att motionera så det är bara att ge mig ut. Skulle ju vara väldigt bra om jag fick igång "Walkmannen" också. Väntar på att få hjälp med den. Så ska jag ju sova minst 8 timmar varje natt och för mig är det kanske inte det största problemet, mitt problem är mer att jag har svårt att komma i säng skapligt och får på det viset en väldigt oregelbunden sovrytm. Så var det det, det är med att tänka goda tankar om sig själv och tro att det blir bättre...
Har  så bakat saffransbullar och kom igång med det allt för sent då jag fick ett trevligt samtal från västkusten. Nu har jag i alla fall paketerat bullarna och stängt av ugnen så nu blir det sängen.
Några bilder på mina svart pepparkakor blir det idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0