Bild på mitt nytapetserade rum.




Här är så några bilder från hemmet mitt och på en syns ju den nyupsatta tapeten. Är så glad för den och så glad för vännen som satte upp den. Fönstren är bara grundmålade, svårt att måla klart dörren nu när det är så kallt men det kommer väl bättre tider hoppas jag. Det blev i alla fall så fräscht med det vita. Den vita amaryllisen med kruka och ljuslyktorna är födelsedagspresenter och det är även den vita skålen från Bruka. Har  serverat soppa ur den och det lär väl bli gröt så småningom eller kanske apelsinris. Kortet med blommorna är taget i en blomsteraffär.
Igår kväll fick jag besök av en vän från Uppsala och jag är så glad att hon ville komma. Bjöd på god paj med bacon, champinjoner, feta, broccoli, vitlök,lök och ost, till det veckosallad. Riktigt gott var det. Kom i säng lite för sent men sov till 9 då det blev hotellfrukost, dvs. äggröra, prinskorv, färskpressad apelsinjuice, bröd, pålägg och te. Gick sen ner till centrum i snöslasket där vi besökte ett antikvariat som hade en utställning med textil konst. En tavla bestod av tre spetsar som var uppklistrade på ett svart blankt tyg, pris 800 kronor. Jag skulle kunna göra det för halva priset och ändå tjäna bra....Besökte sen ett bokcafé som hade en utställning av naturfotografier och där vi fikade vi också. Vi fick dessutom höra historen om hur en helt vanlig familj fick huvudrollen i den reklamfilm för Wasabröd som just nu går på biograferna.Ibland överträffar verkligheten dikten men roligt var det. Till sist besökte vi en  tavelutställning och en hantverksmarknad .Köpte föresten 5 glöggmuggar på "Hela människan" för 25 kronor, ska nämligen på måndag få besök av ca 20 arbetskamrater och då kommer de att gå åt. Får försöka låna en del också förståss.
Innan vännen lämnade mig åt vi middag och jag hade sen födelsedagen kvar både ytterfilé och kantarellsås och det var lika gått som sist.
Har börjat röja på skrivbordet (nu igen) ifall att arbetskamraterna tänker gå husesyn. Har genom att jag häromdagen städade ordentligt under trappen där fått in två flyttkartonger med saker jag tänker mig att sälja på loppis så småningom och som tidigare stått i arbetsrummet på golvet. Fick också in tre kartonger från förrådet under trappen så även förrådet blir  rymligare och prydligare nu. 
Satte fram min finaste adventsjärna igår kväll men hittar inte transformatorn och har inte en aning om var den kan vara. Det är ju trots allt finast när de lyser. Har inte satt upp nån mer stjärna och inte ljusstaken än heller.
Fick ju order om goda sovrutiner när jag var på samtal häromdagen och jag tänkte att jag ju kan börja med att försöka komma i säng före midnatt på kvällarna så då är det dags att sluta här.

Kommentarer
Postat av: Em

Åhhh, supersnyggt!

2008-12-07 @ 17:39:14
Postat av: Susi

Tack, jag håller med. Kram

2008-12-07 @ 20:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0