Vintervackert



Bilderna idag illustrerar att vintern kommit...Det snöade blötsnö hela dagen igår och en del av den försvann med en gång men en del blev som sagt kvar och har nu frusit och det hoppas jag att den får fortsätta göra så vi får en vit jul....De andra bilderna illusterar en del av mina pyssligheter. Har gjort apelsinsmörkola och pepparkakor. Pepparkaksdegen blev ovanligt lättkavlad i år vilket ju spar mycken möda. Bakar bara en lite stund åt gången för att spara ryggen så det lär bli ett par vändor till innan degen är slut. På bilden är det de små kakorna som blir på degslattarna mellan de vanliga pepparkakorna, ett bra sätt att få fort slut på degen.Det doftar i all fall jul här  nu kan jag säga. Annars är det julkorten som är på gång. De långväga är redan iväg och en del inom Sveriges gränser också men fler kort ska göras, många kort blir det...De stämplas och chalkas och glittras....
Har haft så mycket för mig senaste veckan men inget har blivit skrivet men kan ju berätta att i måndags var vi 18 arbetskamrater här och kalasade. Soppa serverades och jag tomtade iklädd turkkjol med bling och dito behå, till det svart peruk, glasögon och luva, succé förståss. Hoppas bara att jag inte fastnade på nåt kort. en trevlig kväll var det ialla fall.
Sista körövningen före julkonserten och det börjar stitta nu, så kul när man känner att"nu är vi där".
Har mått rätt bra ett par veckor då jag dippade  rejält men i kväll känner jag en sån saknad och en sån sorg över att jag inte längre är älskad  och att den jag levt med så många år inte ens vill vara min vän. Undrar om det alltid ska vara så?Finns det någon som kommer att älska mig som jag är med mina fel och brister och som vill ha min kärlek?
I morgon ska jag vara ängel, vilket ju är min favoritroll. Dock ska jag och två damer till sjunga en sång och det känns inte som den sitter som den ska, hoppas den har lagt sig till i morgon. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0