5 januari. Så lessen...

Jag är så oteknisk  men mannen har alltid tagit hand om allt sånt och jag har gjort nåt annat i stället....Fast jag tror att han klarar det mesta själv. Nu är det stup i ett grejer som jag inte begriper mig på. Fick en Dvd i julklapp av mannen (som fortfarande juridiskt är min man men i hans hjärta var det längesen han var det) Skulle försöka att spela in ett program i kväll men bruksanvisningen är på engelska och jag vet inte ens om apparaten är på eller av....
Innnan allt det här började för min del(för snart ett år sedan) och jag funderade på  om det skulle vara bäst om jag eller han dog först, vem skulle klara sig bäst utan den andra?Kom jag fram till att det vore bäst om vi fick dö samtidigt för jag trodde i min enfald att mannen inte skulle kunna leva utan mig, inte för att han inte klarar allt praktiskt utan för att han inte skulle kunna vara utan mig. Själv visst jag att jag inte skulle kunna leva utan honom. Men nu hör jag bara LURAD, DU ÅR LURAD, löften om kärlek tills döden skiljer oss åt var bara ord, det har ingen betydelse längre. Vem kan jag längre lite på? Han som jag alltid litat på till 100% har svikit och det gör ont, ont. Finns det någon som är sann längre. Har min tro på att Gud aldrig sviker men just nu känns det inte som det räcker....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0