Här är det vinter idag....

Blåsigt och ett par grader kallt och riktigt bitigt i kinderna var det när jag och vännen var ute på en promenad. Hemma igen bjöd jag på makaronipizza och rödkålssallad, riktigt gott var det. Makaronipizza var en av barnens favoriter som  ofta stod på matbordet då de bodde hemma, nu blir det mer sällan.
Är förvånad och glad för att min julgran inte har fällt ett barr sen jag tog in den dagen före julafton och då är det bara en vanlig hederlig bondgran.
Har börjat röja mitt skrivbord så jag ska kunna använda detsamma för att sen kunna använda symaskinen och sy om och laga diverse kläder och kanske t.om sy något nytt av tyg som bara väntar att bli sytt...Så många papper som väntar att bli insorterade och så många recept som väntar på att bli tillagade.
Nu väntar närmast sängen för en lur för att orka vaka helgnätterna som ska tillbringas på mitt arbete.                     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0