"Herren ska ldrig lämna eller överge dig"

Haft en trevlig helg. igår, lördag gick jag tilll stan och inhandlade nya träningskläder på Lindex. Trodde i min enfald att jag skulle kunna köpa träningskläder på sportbutiken nu när jag minskat från stl. 54 till 44 men tji fick jag. Stl.42 var det största jag fann, det är tydligt att är man fet får man ha en ful gammal t-shirt och några gamla urtvättade mysbyxor. Det är inte till att uppmuntra överviktiga att träna inte....
Nåväl handlade som sagt på Lindex och nu ska bara byxorna fållas och ryggen bli så pass bra att det känns roligt att träna igen sen ska kläderna invigas och jag kommer att känna mig som Susanne Lanefelt, minst.
Handlade också ett par nystan garn som jag börjat stickat sockor av. I alla fall hoppas jag att det ska bli ett par sockor, har aldrig tidigare gjort några sådana så man vet ju aldrig. Känner mig i alla fall mycket inspirerad för garnet är så vackert.
Senare på dagen var föräldrarna här på middag och de bjöds på ytterfilé med ugnstekt potatis och morötter o tomat, till det serverades bearnaisesås och broccoli. Till dessert åt vi färsk toscagratinerad ananas, jättegott.
Kvällen ägnades åt att sticka o se på tv.
Idag var jag i Svenska kyrkan då det var ekumenisk gudtjänst. Mycket folk och en varm och fin gudtjänst. Var sen till systra mi  på middag tillsammans med föräldrarna och systersonen. Vi fick jättegod lax och till dessert rabarberpaj, gott så.
Sen jag kom hem har jag mest suttit i fåtöljen då ryggen inte alls varit på min sida denna dag. Har rivit upp det jag stickade igår och börjat från början igen....Har också pratat med äldsta dottern som bor långt upp i Norrland och det är alltid roligt. Nu är det sovdag, hade tänkt komma i säng före midnatt men så blev det alltså inte idag heller.
Några ord jag haft i mitt huvud idag är "Jag ska aldrig lämna eller överge dig" Det gäller mig och dig också....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0