Å alla dessa dofter...

En bild från 100-årskalset förra helgen

Tårt och kakbuffé på 100-årskalaset förra helgen , underbart...

Suttit på altanen en stund i kväll och doften från den gula dagliljan är så härlig. När jag strax innan cyklade hem kände jag doften av jasmin... Å att man kunde spara dofterna och ta fram  dem när det bara luktar våta löv. Man borde verkligen inte behöva sova den här årstiden, den går så snabbt förbi. Så... njut alla så mycket ni bara kan.
Dagen idag ägnades åt att sova på förmiddagen och på eftermiddagen rensades ogräs i rabatterna på framsidan av huset. Utemiljön har blivit lite eftersatt då jag ägnat all tid till vardagsrummet den sista tiden men nu ska det bli fint ute också. I morgon tar jag baksidan...Var också till Missionskyrkans sommarhem för att kolla vilka dagar jag ska jobba där i veckan och se, det behövdes folk redan i kväll så jag kokade kaffe, diskade och försökte lära mig kassaapparaten som är som ny för varje säsong.  Varje år när jag är däruppe skrattar vi en stund åt nåt jag gjorde för några år sen... Arbetskamraten hade bakat massor av tekakaor och de stod på jäsning precis överallt  När .telefonen ringde svarade jag och satte mig på en stol... och just det , på stolen stod en plåt med tekakakor... Snabbare sätt att göra tunnbröd kan inte finnas, ta efter det om du har lust, väldigt effektivt i alla fall.  Nu är klockan strax 01 så nu blir det sängen, godnatt.

Kommentarer
Postat av: amalia

Haha. Det får man kanske höra i sommar :)

2008-06-10 @ 14:10:12
URL: http://amaliadenfarliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0