En god helg

image79                                                     Ljuvlig plats vid sjö i Kilsbergen                                                                                                            
                                                                                                                                                         

image80                                            
Vackert.

Måndagmorgon, klockan är 9.15 och frukosten är intagen ute på altanen. En av sommarens största njutningar måste jag säga. Trots att jag bor i ett område med många människor nära inpå så är det oftast lugnt och stilla vid frukosttid, endast skatorna skränar lite....
Bilderna är tagna i helgen då jag var på festligheter i Garphyttan utanför Örebro och dessför innan vandrade en bit av Bergslagsleden. Vädret kunde inte ha varit bättre och det var så vackert med sjöar och höjder. På kvällen så 100-årsfest (två 50-åringar) med god mat, kak och tårtbuffé! och trevliga människor. Tacksamt sov jag kvar hos jubilarerna och fortsatte gemenskapen med dem och några fler nattgäster vid frukosten under det stora kösbärsträdet, underbart. Hemresan i far och mors bil gick bra även om jag fick ta till  "sjungajättehögtmetoden" för att hålla mig vaken. Hemma igen blev det en lur på kökssoffan innan jag tog fram målarpenseln. Hade tänkt måla klart sista väggen men det blev för skumt och jag var för trött så nu är det dags. Måste bli klar i dag för att förhoppningsvis få undan och få lite snyggt här till torsdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0