Härlig helg....å nu trött, tröt, trö...

Har sovit många timmar men det känns som jag går i sömnen. Natten var dryg, inte många minuter att hämta andan. De gamla blir säkert påverkade av värmen och har svårt att sova de precis  som mång andra. Hoppas att natten som kommer blir lite lugnare.
Annars har jag haft en härlig helg Barnen och deras far  kom i torsdags och vi grillade på altanen. Hade gjort potatissallad på färskpotatis och en morotssallad med spenat, till detta serverades tzatsiki, kyckling och karré. efteråt blev det rabarberpaj och vaniljjsås.
Nationaldagen åts frukosten på altanen och nationalsången sjöngs förståss direkt på morgonen. Så plockades det med bord och stolar från alla håll, gott med goda grannar och föräldrar som har gott om sådana. Vi fick duka på framsidan för på altanen tror jag det var  50 grader varmt. Familj och vänner kom och gratulerade socionomen och drack kaffe och saft! Den hemgjorda jordgubbssaften gick åt som smör i solen, däremot var inte den sura vinbärssaften så populär.....
På kvällen var jag så ut på landet på en härlig 50-årsfest med god mat, ljuvligt väder, trevligt sällsakap och en glad och vacker 50-åring. Där dök också årets första knott upp något som jag gärna skulle vara utan, de ger en förskräcklig klåda.
Så igår, lördag var vi alla, barnen m respektive och jag ner till stan och strosade lite och fikade på café. Sov sen ett par timmar medan barnen var och badade och sen åts det porterstek innan vi for för att lyssna på stadens blåsorkester som spelade på Missionskyrkans sommar och vandrarhem. Mycket trevligt. hann sen med en kopp te på latenen innan det var dags att fara till jobbet. I morse åt jag frukost med barnen innann jag la mig och nu när jag vaknade var alla borta igen, underbart är kort.... Men nästa helg kommer den nyblivna Stockholmsdottern tillbaka igen för hon ska på kalas här då. tänk att få henne två helger i följd, det har aldrig tidigare hänt. Nu blir det en kopp kaffe som jag förhoppningsvis piggnar till av, känner mig verkligen inte helt medveten...

Kommentarer
Postat av: Signe

På latenen?????? :-)

2008-06-09 @ 10:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0