Idag har jag hunnit mycket och....

....gått 12070 steg, det bästa resultatet på länge.
Började dagen med frukost ute på solsidan, underbart. Så blev det två varv i skogen och solen sken fortfarande. Tyvärr försvann solen bland molnen och regnet tog över men då fick jag lite gjort innomhus. Gjorde en riktigt god risotto till lunch och började sen operation "städa förrådet". I förrådet hamnar sånt som man inte riktigt vet var man ska göra av och verktygen bor också där och skruvar och muttrar och en massa grejer som jag inte ens vet vad man ska ha dem till. Plockade ihop grejer som jag tänker ställa i garaget, annat som skulle till  stora returstationen och en del som bara kunde slängas vid vår egen retur och en del som kanske kan säljas på en bakluckeloppis längre fram i sommar. Städade verktygslådan som mest var full av damm och grus, ensamma skruvar och tavelkrokar. Nu ligger alla krokar, skruvar och spikar i små lådor i "skruvbyrån" eller vad den möjligen kallas. Ett senare projekt blir att rensa och sortera densamma och då får jag väl ta far till hjälp för att veta vad allt ska vara till och om jag kan ha någon nytta av det som finns där. Började även plocka lite här i arbetsrummet och hittade ett par byxor jag glömt att jag köpt i april, de ska bara läggas upp lite. Så småningom slutade det att regna och åska och jag packade cykeln full med gammal färg mm och styrde kosan mot stora "Återvinningen" och sen vidare mot handelsträdgården. Där  köpte jag två blåklockor av något slag att sätta på svärföräldrarnas grav och en en Heliotrop till mig själv. Doften av Heliotrop under altankvällarna är något av det bästa med sommaren, vill jag inte vara utan. Så var det reastart på stans bästa klädaffär och jag var på jakt efter , röda, vita och rosa byxor... det blev ett par vita och ett blått linne. Hemma igen fick jag utlopp för mina aggressioner genom att först spola vatten på clematisen så alla gröna små larver föll av och sen trampa dem sönder och samman... Jag tycker ju om djur men larver som äter upp mina blommor och liljebaggar som äter upp mina liljor har jag absolut inget förbarmande över, det är dödsstraff direkt, utan rättegång.
Så blev det afton och jag och systern åkte ut till kamraten som  ska åka på gospelläger tillammans med oss. Vi skulle blil bjudna på mat och blev det också men inte det som värdinnan tänkt för strax innan vi kom började deras spis lukta bränt så den låg utanför huset... Hämtpizza är inte heller dumt och på det färska jordgubbar och vaniljglass mmmmm.
Vi planerade lite vad vi ska äta de första dagarna därnere och vad vi ska ta med oss av kryddor osv. Det är ju onödigt att alla tar med salt och kaffe å....
Nu längtar jag till sängen, jag är så glad att jag har en säng att sova i när jag är trött, å täcke å kudde och en Isidor att krama.
Om 10 minuter är det den 17 juni och för 30 år sen lovade jag min man att vara honom trogen till livet slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0