Jag älskar min täppa

Vad jag är glad för min täppa och det är otroligt hur fort blommorna växer. Det är ju inte länge sen det var mest jord i rabatterna och nu börjar en del av blommorna vara meterhöga. Idag har det mest regnat här men har ändå varit ute en del. På förmiddagen klippte jag gräset på gaveln, det är ju så lite så jag kör med trimmern men så mycket det gör när det är gjort. Var sen ner till stan där jag hade en date med min äldsta dotter som är hemma även denna helg. Det har inte hänt de sista 8 åren att vi setts så tätt men det är verkligen glädjande och jag ser fram mot att vi kan ses lite mer nu när hon bor bara 1 1/2 timmes tågresa härifrån. ´Vi åt god paj på ett nyöppnat café och inredningsbutik, mycket trevligt och gott.
På eftermiddagen avgick dottern för 30-årskals och jag skulle jobba på vandrarhemmet men när jag kom dit var där redan så många arbetsvilliga att jag for hem igen och ägnade mig lite åt täppan igen. Sådde spenat, morötter, sallad och diverse blommor så nu börjar det bli klart därute. Igår planterade jag en massa lejongap som jag köpte för 10 kronor. Om de tar sig blir det en mycket billig blomsterprakt. En fröpåse kostar väl mer än så....Satt en stund och bara njöt  av grönskan.  Lite roligt var att rätt som det var så hördes det "vrål" från flera håll och man kunde ju ha blivit förskräckt men misstänkte att det var nåt bra som hände i matchen mellan Spanien och Sverige. Tycker annars att det är rätt lustigt att att så många vuxna män går omkring i fotbollströjor de dagar Sverige spelar fast samtidigt är det är trevligt med lite engagemang också.
Nu är klockan midnatt och jag fryser som vanligt, det blir till at värma vetepåsen, den är min verkligen min vän.     De här larverna stötte jag på när jag var på skogspromenad häromdagen                                                                                               
Så här mycket var det kvar av den lilla granen, allt uppätet.

Kommentarer
Postat av: amalia

Stort tack fina faster för meddelandet jag möttes av på jobbet imorse. Det gjorde min dag :) Kram

2008-06-16 @ 22:25:04
URL: http://amaliadenfarliga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0