Krångelapparater

Fick en fin telefon när jag fyllde , en som man ska kunna lyssna på musik och böcker i. När sonen var hemma försökte han föra över två böcker till telefonen men gick det? Nej det var tji. Mms ska man också kunna ta emot i telefonen men fungerar det? Nej där också, trots kontakt med telefonaffären. Å datorn fungerar den som den ska? Naturligtvis inte, det är bara krångel... Dessutom går det ej att dra upp markisen, tror att hela gipsskivan håller på att falla sönder, får leva i halvmörker.
Låter som allt är pest men så är det ju faktiskt inte, det är mycket som är bra. Idag var jag och en vän och sjöng på min arbetsplats där de invigdes nya matsalar och det var så roligt att se de gamlas glädje.
Idag kom det brev från kommunalrådet också som undrade vad jag vill ha för 25-årsgåva (har arit anställd i 25 år i kommunen) Det är guldsmycken, guldklocka eller mässingskrona som gäller, inget som jag skulle köpa själv. Använder inte rött guld alls och inte tantsmycken,
 vilket jag tycker de är, så jag tar väl det som verkar dyrast....
Kan meddela att både brickan och assietterna är återfunna. Brickan var i skåpet och assietterna hade sonen placerat högst upp i ett skåp där jag inte såg dem, så nu är allt frid och fröjd.
I morgon ska resten av blommorna planteras och mer frön ska sås. Inne lär nog dammsugaren få lufta sig lite....
Nu godnatt alla som får sova, själv ska jag försöka hålla mig vaken.

Kommentarer
Postat av: Em

Haha, bra taktik där.

2008-06-13 @ 10:57:48
URL: http://parentes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0