Känn ingen oro...

Har känt mig orolig idag. Funderar över hur mitt liv ska te sig, det liv som blivit så annorlunda för att min man beslöt sig för att han inte längre ville leva med mig. Oroar mig för hur jag ska kunna leva utan honom, oroar mig för allt praktiskt, oroar mig för honom. Saknar honom så ...
I kväll kom så några ord från Bibeln i mina tankar "Känn ingen oro.." och så googlade jag på det och hittade bl.a sånger från Taizé, ett kloster i Frankrike. Där sjunger de:
Känn ingen oro, känn ingen ängslan
Den som har Gud kan ingenting sakna
Känn ingen oro, känn ingen ängslan
Gud, din Gud bär allt.
Med den trösten tänker jag nu gå och sova och vila i att Gud bär mig.
Du kanske också är orolig över saker i ditt liv, ta till dig de här trösteorden du också.
Hoppas du kan sova gott inatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0