Bra dag men kall.

image62image63image64

De två översta bilderna är från min egen täppa och tulpanerna är växer vid en av stadens rondeller och är fantastiskt vackra.

Dagen idag har varit en bra dag och fastän det är kallt känns hjärtat varmt.
Klippte håret på förmiddagen och det var skönt även om jag inte riktigt vet om jag blev nöjd...Mitt hår är inte så lätthanterligt och vill inte alltid det som jag vill men vem är jag att klaga: jag har i alla fall hår.
Städade sen toaletterna i kyrkan vilket jag gör var femte vecka och det är inte så betungande.
Till lunch hade jag tagit fram en burk från frysen som jag misstänkte var köttgryta av något slag, det visade sig vara fisksoppa men jag åt den med ris så då blev det ju fiskgryta.Gott ialla fall.
Min goda granne fyller liksom jag gjorde för ett tag sen "38" och ska ha kalas i morgon. Var in och rörde ihop lite potatissallad å så fikade vi förståss.Trevligt och särskilt med fika...
I kväll har så min kör sjungit på Missionskyrkans sommarhem. Eftersom det inte kändes som sommar hade de flesta av oss vinterjackor, långkalsonger och vantar men glada var vi och en hel del folk kom och lyssnade trots vintervädret. Fika och jättegoda bullar efteråt och prat med vänner vad behöver man mer.
Nu sitter jag här och huttrar så det får bli en kopp te och sen lär jag nog fålla ett par byxor för nåt klänningsväder lär  det inte bli i morgon.


.image65
Gjort ett kort till jubilaren.

Kommentarer
Postat av: Linda

Fina bilder!

2008-05-16 @ 22:34:50
URL: http://www.lindassblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0