Den ståndaktiga Susi

Avstod idag från kladdkaka med vispgrädde när vi hade avslutning av geriatrikkursen, kände mig lite duktig.
Blommor fick vi också, det var väl fint av kommunen att bjuda oss på det, fast det var väl Ylva Johanssonslantar som betalade dem också precis som utbildningen. Trevligt var det i alla fall, det var bara "Glad sommar" och blommor på "Vita tavlan" som fattades.
På förmiddagen städade jag skohyllan, putsade skor och kasserade skor. Det var så skönt på framsidan att jag satt där och putsade. När jag sen cyklade till kursen struntade jag i vantarna men så varmt var det inte trots allt, jag frös om fingrarna. Fryser gör jag mest hela tiden både inne och ute, är det hormonerna som spökar tro? Förra våren och sommaren när jag inte mådde bra och tappade mycket i vikt frös jag också men då fanns det ju synbara orsaker men nu vet jag inte vad det kan vara. I och med att jag klär på mig så mycket när jag ska sova vaknar jag efter ett tag och är jättesvettig, å så klär jag av mig och efter en stund fryser jag igen...Har inte hört om "frysningar" men det kanske man kan få lika väl som vallningar?
Annars har jag känt av mitt motionerande igår, hade ont i hela kroppen inatt  men idag är det mer som vanlig träningsvärk, därför har det inte någon promenad idag men i  morgon lär jag ut en sväng. Tar kanske en plattare runda än den i skogen som är ganska backig.
I kväll har systern varit här och jag bjöd på räkor i kokossås, nudlar och sallad och så liiite jordgubbsglass till kaffet. Vi avslutade med lite syjunta och systern sydde på sin julduk... och jag virkade ihop några av de rutor jag köpt på second hand som jag  sen ska göra en garnkorg av. Det låter konstigt men ni ska få se längre fram...
Häromdagen när jag kände mig riktigt lessen och misslyckad  tog jag och slog upp min Bibel och ögonen föll på Jer.18:3 "Och när kärlet som krukmakaren höll på att göra av lera misslyckades i hans hand, började han om igen och gjorde ett annat kärl så som han ville ha det gjort. ...   Så som leran är i krukmakarens hand så är också du i min hand." Det kan kanske bli nåt bra av mig och mitt liv trots att jag känner mig så misslyckad. Jag blev uppmuntrad av det jag läste i alla fall.
Vet att just du är älskad och värdefull.image71
En bild till på den vackra tulpanplanteringen i rondellen.

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

oj så mkt tulpaner!

2008-05-21 @ 00:53:11
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: christel

vilka fina blommor o vilka fina kort på dom du lägger in. Du e en mästare i o fotografera ju.

Kom ihåg att du e unik o du e absolut INTE misslyckad. Du har tagit tag i ditt liv som många inte ens hade varit i närheten av, o du gör det bra o med en enorm styrka trots att det känns motigt iblan sussi. Man blir starkare med alla motgångar hur konstigt o dumt det än låter.

Va nu rädd om dig o kom ihåg det e Han som gjort misstaget o missa dig, inte tvärtom..Kramar i massor från Christel

2008-05-21 @ 07:56:54
URL: http://kristallens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0