Målning och kakbak

image75                                               Gaffelkakakor som blev acceptabla                                                                                                         

image76    Ny sort som enligt receptet inte innehöll något socker och det trots att receptet var från sockerbolaget. Hällde i ett par dl men det blev inte bra, smuliga och dana.                                                 image77
Det här är kolakakakor som skulle vara sega vilket de inte blev...

Ja så gick det med mitt kakbak, inte många Vg idag....Tar nya tag i morgon, vad är väl en kakdeg att gråta över?
Har målat också, elementen är klara har jag bestämt och en del av en vägg till.
Var till stan där jag mötte en f.d granne som skilde sig nåt år före mig. Vi är nästan inte alls bekanta trots att vi bott grannar i många år men han sa att han ville prata med mig. Han tyckte det var svårt att bo i lägenhet och är nog väldigt ensam. Jag är ju rik som har så många härliga vänner, vad gjorde jag utan dem. Hoppas och önskar att jag också är en bra vän, särskilt när nån behöver en vän lite extra.
En vän ringde idag och undrade om jag kunde träffa en kompis till henne i morgon. Kompisen har nyss blivit lämnad och sviken och mår jättedåligt. Vet inte om jag kan vara till någon nytta men jag kan i alla fall lyssna och vara en medmänniska.
 Har tappat min stegräknare idag. Har haft två på mig då vi fick nya från jobbet häromdagen och jag ville jämföra men som sagt... det är ju onödigt med flera och dessutom verkar den nya ge "bättre utslag"....
Köpt gula trosor och behå idag, hade 30% på Lindex på ett plagg så jag passade på annars hittar jag ingenting där som faller mig i smaken. Det är ju ingen som ser mig i underkläder så det är verkligen bara för min egen skull men det är så roligt att kunna köpa lite snyggare behåar än de fula jag har köpt hela min storhetstid...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0