Önsketrädgård

image59image60image61

Så vackert.

Denna vackra trädgård är tyvärr inte min men önskar att jag hade en sådan. Full av gamla äppelträd att sitta under eller kanske t.om. i. Det doftade dessutom ljuvligt där när jag besökte den som hastigast igår.
Idag har jag legat i nästan hela dagen.  Förmiddagen ägnades åt att ta bort det sista av tapeten, blötte den med vatten och tapetklister och satte plast över en stund och sen lossade den galant. Slipade och började spackla...
Kamraten kom över på en fika och då värmde solen så bra att vi kunde inta det på altanen. Tidigare var det isvindar och bara 12 grader i solen på fm. Resten av dagen ägnades åt att sålla komposten och sedan ta bort densamma. Känner mig så ledsen över att  grannarna som inte tyckte om den inte sa det direkt till mig utan via ombud fick jag reda på det. Är inget bra på sånt där och tar illa vid mig...Nu är komposten i alla fall väck och hädan efter får jag gå iväg med varenda liten maskros till returstationen som inte har någon egentlig plats för trädgårdsavfall. Det får väl bli "brännbart" eller möjligen "kompost". Kycklingsoppa intogs på altanen och sen har jag lagt in kort på min bildsida och under tiden sytt in lite kläder.. Nu lär det bli en dusch innan det är sovdags.

Kommentarer
Postat av: Em

Du är så duktig, min kära mor!

2008-05-13 @ 20:51:32
URL: http://parentes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0