Perukhistoria

Sista tiden har jag hört en hel del om peruker och dess användande eller oanvändande och kom att tänka på en historia jag hörde för flera år sedan och som jag tänkte försöka återge.

Han som berättade var pastor och på besök hos min syster.
Pastorn stod framme i predikstolen när han ser hur en man på läktaren böjer sig fram över kanten och då hans peruk eller toupé glider av och faller rakt ner i knät på en man som sitter nedanför. Den mannen ser  mycket förvånad ut och  tror att peruken  måste tillhöra mannen närmast bredvid som inte har så mycket hår. Han tar därför snabbt upp den och sätter den lite provisoriskt på huvudet på mannen bredvid.....
Man kan bara tänka sig att pastorns självbehärskningsförmåga fick sig en prövning...
Så jag säger bara: Håll i peruken!


Kommentarer
Postat av: christel

Haha den du den kunde passat in på mig när jag var ute med sonen i bilen, luggen blev för lång tyckte jag o inte konstigt med tanke på att peruken skruvat sig snett haha... Ha en go dag på dig kram från Christel

2008-05-26 @ 07:26:24
URL: http://kristallens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0