Biscotti

Har nyss avsmakat de små italienska nöt och mandelskorpor jag bakat ochde smakade förträffligt. Känner mig så glad att jag bakat nåt åt mig själv, bara för att jag ville och inte för att jag var tvungen.
Var till matbutiken i närheten där de hade en massa varor till 50% rabatt, plastfolie, aprikoser i amaretto, trosor, folieformar, nötter mm. Jag sparade 380 kronor, kanon.Häromdagen köpte jag kaffe,choklad, våffelmix mm och sparade även då en hel del. Bra inför julbaket.. Lite målning blev det i morse men arbetsställningen efter golvet är inte den bästa så det får bli lite i taget med tanke på ryggen. Stickat lite på sockan idag med, skaftet är det ju inga problem med...skulle rentav kunna hålla på med det ett tag.
Har talat med mina flickor i telefonen, försökte även få tag i sonen men där var ingen hemma.
På söndag ska jag tillsammans med systern och ev. föräldrarna åka till Danderyds kyrka för att höra en konsert med Danderyds vokalensemble där äldsta dottern är med. Har ju inte kunnat bevista några av de konserter hon deltagit i under sina 7 år i Norrland och det var en del då hon en tid var med i tre körer samtidigt , en orkester och ett rockband...därför ska det bli extra roligt.
Nu är hon bara med i en kör, får se hur länge det varar?
Nu är klockan alldeles för mycket igen, lägger mig si sällskap med "I denna ljuva sommartid" av Marie Ljungstedt å så Isidor förståss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0