Det bara försvann....

Inlägget jag skrev sent i natt vet jag då inte var det tog vägen så jag gör väl ett nytt försök och skjuter en liten stund till upp att jag måste gå iväg med sopor och skotta utanför. Ja, det snöar här också och blåser och har så gjort större delen av dagen.
Har haft en sån trevlig födelsedagshelg med middagsgäster både i fredags och lördags och dessutom besök av Stockolmsdottern. Mysiga fina presenter har jag också fått. t.ex. skål i smide, en ängel (till min samling) hudvårdsprodukter, badskum både med choklad och med glitter, sånt gillas mycket, slant att köpa en skål från Bruka mm.
Tyckte jag lyckades bra med maten i fredags som bestod av ytterfilé, ugnstekta rotsaker, senapsmarienerad broccoli och kantarellsås till dessert bjöds kolaäppelpaj med vaniljsås. Roligt att laga mat åt nån annan än   sig själv när man har tid och planeringen är god.
Igår kväll var jag på en jättefin konsert där Mozarts requim framfördes av musiker härifrån och från grannstaden tillsammans med förträffliga Akademiska kören från Stockholm., så vacker musik.
Idag har jag inte fått mycket gjort alls trots en lång lista på "görasaker" dock tog jag mig upp på vinden och fick ner de tjocka vinterkläderna och adventskartongen. Har haft besök där uppe av små gnagare som ätit av en del "flugsvampar", det var bara ståltrådarna kvar, jag hoppas de dog av svampförgiftning.
Nu jobbar jag två nätter och sen är det fullt upp hela veckan, får se om jag hinner fixa nåt adventsfint här annars blir det väl advent i alla fall.... I fjol blev inga gardiner bytta och jag överlevde det också (man är starkare än man tror)
Nu, på med överdragsbyxorna och ut i snön.....
Ett ord på vägen: Dela med dig av de rika tillgångar du välsignats med: gör varje dag allt du kan för att visa vänlighet mot någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0