Födelsedagskalas och presenter igen...

Idag var det gospelladiesarna som var här och gratulerade och åt fisksoppa,  äppelpaj med kallvispad vaniljsås med citron, gott så. Kan inte hjälpas att jag älskar att få presenter. Idag fick jag  lite julrelaterade grejer: kula med belysning, tomte som man kan lägga godis i magen på (frågan är nu om jag redan nu ska ställa fram den? Principen är ju att inga tomtar ska fram förrän dagen före julafton???? Givaren tyckte den skulle fram nu och fyllas med den blåbärstryffel från Åre som jag också fick) Detta problem tål att tänkas på.... Fick också en jättefin kruka med en vit Amaryllis och lite annat smått. Små ljuslyktor med virkad spets fick jag också och de kommer att passa bra på skänken.
Lyssnar just nu på "Dont you cry" från You tube, en ny favoritsång, en påskdagssång faktiskt och en tröstesång.
I morgon ska jag ner till min kyrka och laga mat till drygt 100 personer som ska ätas på lördag då församlingen firar att den funnits i 90 år.Hurra, hurra! Så hoppas jag att det inte tar hela dagen utan att jag också hinner byta gardiner i köket och tvätta fönstret och i alla fall få fram adventsstaken i köket. Får hem smålandsdottern med pojkvän och Stockholmssonen och det blir trevligt att få sällskap när vi ska tända det första ljuset.
Har inte fått besked om jag får ledigt i helgen som jag ansökte om för flera veckor sedan men hör jag inget så är jag hemma. Ibland har man nästan rätt att bli lite upprörd tycker jag....
Nu blir det sängen så jag kommer upp skapligt i morgon och ev. hinner få något gjort här hemma innan klockan 10.
Hälsning idag blir, Gråt inte torka dina tårar....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0