På jakt efter färg...

Efter att ha sovit bort förmiddagen i sköna fåtöljen kom jag i alla fall ut en sväng efter lunch. Tänkte jag skulle hitta nåt med färg mitt i det grå och se... I min rabatt blommar ju julrosorna, de är visserligen mest vita men de är mycket vackra.Både gröna och röda äpplen lyste också upp och fin ljusgrön mossa syntes bra i den mörka grå skogen. På kyrkogården var det så vackert med en massa vackra blommor och det visar ju att det finns kärlek,  vänskap och saknad.En hackspett satt högst upp i en tall och det ekade mellan stammarna och en massa talgoxar flög ovanför mitt huvud, vad de har förs sig vet jag inte,vinterboar kanske? Mitt liv känns ju också så där grått nu men gläder mig åt de färgklickar jag har.
Har fortsatt med målandet och det visar sig att jag lär grundmåla tre gånger innan det täcker. Försökte komma på hur man tar bort persiennerna men där gick jag bet. I morgon kommer pappa och hjälper mig med det och jag  behöver inte bekymra mig om hur man får upp dem igen för jag tänker inte ha några persienner där .Brukar aldrig använda dem och dessutom är de bruna och fula...Det ska bli roligt att få sätta upp gardiner när det är färdigt i alla fall. När jag pratade med Smålandsdottern igår kväll föreslog hon att vi tillsammans skulle försöka få upp tapeten när de kommer hem första advent. När jag var till färgaffären idag och frågade om råd lät det som om färgkvinnan trodde vi skulle klara det så vi försöker väl.
Nu ska jag så fort som möjligt försöka komma i säng så den  ialla fall inte blir mer än 00.30.
Ett tips till slut: Det är bara två saker du ska undvika om du vill gå ner i vikt, mat och dryck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0