Festlig helg....

Trots två nätters jobb så har det varit ett väldigt festande (å då menar jag festande i ordets rätta bemärkelse) hela helgen. Började ju i fredags före jobbet med fest med arbetskamraterna. Härlig mat, bingo! och nån slags karaoketävling hanns med innan  jag och kollegan var tvungna att avgå för att tjäna kommunen. Sov väl sisådär på lördagen, fick ta till hörboken flera gånger under dagen vilket jag kommit på fungerar riktigt bra. Cyklade sen till goda vännerna där B. fyllde jämna 53 år. Där bjöds härlig älggryta och chokladbollar al la tennisbollar i storlek.(nej, nej jag åt inte en hel men en sjättedel kanske)Lugn och skön gemenskap med gamla kära vänner sen mer än 30 år tillbaka. Glad för dem. Så en natts jobb till och därifrån kan en liten historia berättas. "Nina" 95 år har teven på för det mesta men tyckte att "det är alldeles för lite hångel på teven, det borde vara mer hångel så det var nåt att titta på" När jag föreslog en egen liten gubbe i sängen såg log hon glatt och  jag förstod att hon inte alls skulle inte ha nåt emot det. Det är inte lätt att vara så gammal och inte ha så många vänner kvar i livet och lever de så har de kanske inte orka att gå och besöka sina vänner.Förtår mycket väl att det skulle vara mysigt med lite sällskap.
När jag vaknade igår gjorde jag ett snabbkort till min syster som fyllde år häromdagen och så for jag dit på kalas. Vi bjöds på "jägargryta" och så chokladtårta med vit chokladtryffel, härligt. Hemma igen så plockade jag lite mer i arbetsrummet och sicksackade de sista "blöjorna" jag hittade. (= bitar av gamla lakan som jag lämnar till Röda Korset som använder dem i "babypaket") Har haft en massa såna tygbitar legat men nu är de sicksakade och ihopvikta och det blev en hel papperskasse full. Blev dessutom av med en massa tråd i konstiga färger....Känns bra att  inte bara slänga gammalt, mycket på ett slitet lakan är  det ju inget fel på.Blev alldeles försent innan jag kom i säng men sovit gott har jag gjort.
Har idag efter frukost gjort ett träningsprogram för ryggen och ska försöka köra det regelbundet får vi se om de bakre delarna av kroppen kan tänkas kännas lite bättre eller lite mindre i alla fall.
Nu dags för dusch och efter lunch ska jag tillsammans med mamma bese den nya gallerian där hon ännu inte varit. I kväll blir det konsert tillsammans med Gospelladisarna, vi ska höra och se Soweto Gospel choire det ska bli riktigt roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0