Fredag igen

Sov på förmiddagen och var sen och hämtade granris hos en kompis som fällt tre stora granar på sin tomt. Nu har jag ris både till graven, rosorna och att sätta i kruka. Var sen bort till mor och far med dahliaknölarna och bjöds också på fika. Har ikväll tittat på Doobidoo och trätt nypon på en tråd. Vad jag ska med den till? Ja det vet jag väl inte riktigt men någon utomhusdekoration blir det nog så småningom.
Är lessen för att min fina telefon inte fungerar  som den ska. Var in på Expert och de var jättesnällaoch hjälpte mig både med "Walkmannen" och mms-funktionen å så fungerar det inte i alla fall. Var dit igen och killen jag pratade med tyckte jag skulle lämna in den för genomgång innan garantin går ut....Det är bara det att jag inte har någon garantisedel, jag hoppas den som gav mig telefonen har den. Har ju börjat lyssna på böcker och jag saknar det redan, det är bara det att allting är huller om buller....spår 4, spår 43, spår 19 osv. det blir inte så lättförståeligt om man säger så.
Sonen är i Schweiz och spelar, lite oroligt när de är ute på vägarna och far
När jag tittade ut genom fönstret såg jag en kommungubbe som höll på att snygga på lekplatsen härute, blev så fint så.... Bara det att jag tror han jobbade med fel lekplats, just den här är inte kommunens utan samfällighetens som vi sköter själva. Kommunens lekplats är på andra sidan om mitt hus....
I morgon är det lördag och kulturdag och natt här i stan, en massa trevligheter hela dagen. Ska nog försöka bege mig ner och i alla fall se nån utställning på förmiddagen. På kvällen ska ju min härliga kör sjunga och det ska bli riktigt roligt. När vi har sjungit blir det två konserter med blåsorkester och storband som jag också tänker höra.
Ska försöka städa undan på altan också sen är det mesta av sommaren borta.
Längtar efter mina barn, längtar efter att höra ihop med någon, längtar efter att älska och var älskad. Så här vill jag inte att livet ska vara, det känns inte meningsfullt alls just nu.
Får nog bli ett litet piller nu å så en vetekudde o Isidor förståss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0