Höstskörd





En bild från den fina allén ner mot centrum och så en skördad majskolv och några fler nyupptagna morötter. Till sist den nykokta majskolven som avnjöts med smör och salt, den var så god.

Har ägnat en del av dagen till trädgårdarbete. Har tagit bort rabarberna, som nu mer liknade slemmiga maskar än rabarber, andra ettåringar och så skördat morötterna och majskolven. Var ute ett par timmar i det fina brittsommarvädret. Tänk om det kunde få vara sånt här fint väder här fram till december, vore väl härligt.
Har också haft ett mycket glädjande telefonsamtal med arbetskamraten som legat på intensiven en månad och varit jättedålig. Hon mår nu mycket bättre och var flyttad till en vanlig avdelnng. Tänk så skört livet är, ena stunden är man frisk och nästa kan man vara döende. Man borde vara mycket mer tacksam för varje dag man är frisk och inte har ont.
Har i kväll ägnat mig åt tv-tittande vilket ju inte är så vanligt "Oskyldigt dömd" med Micke Persbrant, riktigt bra tycker jag.
Nu har  "Last night of the Proms" börjat så jag tar mig nog en titt på det med fast det är lite sent. Det är en favorit och jag och mannen hade en dröm att få åka till London och åtminstone se och höra konserten i Hyde Park men nu får jag väl åka ensam....Sen somnar jag till boken "Tyskungen" i öronenGodnatt ni alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0