Lästa böcker

Har ju haft många böcker på gång ett tag men nu börjar fler av dem vara utlästa och det känns bra. Har ju också lyssnat på flera böcker och det är ju underbart att kunna lyssna medan man diskar, städar eller promenerar.

"Konsten att vara snäll"  av Stefan Einhorn. pga av vad någon sa till mig om "att vara snäll" har jag känt som att det skulle vara något dåligt men efter att ha läst den här boken känner jag nog att det är bra att vara snäll och jag vill fortsätta att försöka vara det och behöver inte skämmas för det. Kommer nog att glutta i den här boken flera gånger.

"Barnabasfaktorn" av Derek Wood. Handlar om betydelsen av uppmuntran. Vill gärna vara en som kan vara till uppmuntran, det behövs ofta inte så mycket för att kanske göra skillnad för någon å så blir man ju glad själv när man märker att man kunnat glädja någon annan.
 
"I denna stilla natt" av Marie Ljingstedt . Den tredje boken   jag lyssnat på  av denna författare.    Det är  är en "mordbok" som utspelar sig på Gotland. Börjar bli bekant med poliserna som jobbar i Visby och även journalisten Johan m.fl. Har inte läst så mycket i den här genren tidigare men visst är det spännande.
Har ju också nyss läst två av C. Läckbergs böcker som utspelar sig i Fjällbacka och jag gillar dem också.

Kommentarer
Postat av: christel

Kan bara hålla med dig, det måste va fel på stan haha, man kan ju bara inte köra fel så många gånger där.... Härligt att du mår bra så fortsätt med det o va rädd om dig kram från christel

2008-10-14 @ 20:03:00
URL: http://kristallens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0