Lördag

Sovdag idag och i brist på fungerande väckarklocka bad jag mina föräldrar att ringa och väcka mig vilket ju medförde att jag var nödgad att ha telefonen placerad bredvid sängen och förståss...Den ringde ett par, tre gånger under dagen och väckte mig då jag inte alls behövde vakna. Klockan 14.30 klev jag dock upp för att till klockan 16 befinna mig på torget med min glada kör. Vi tjuvstartade lite med sången "September" och det isade sig att ljudet var helt felställt, var bara jag som hördes... jättekul. Tills det vr dag igen blev det dock tydligen bättre.Lite höstruggit var det men ändå trevligt med lilte folkliv på stan å så en massa tända marschaller till förmån för bröstcancerforskningen.
Fick reda på att i morgon blir det ett pass med "ragga" (afrikansk dans) och då vill jag förståss var med. Några glada kvinnor till hänger på, ska blil kul men är lite rädd att jag inte orkar lika bra som sist, kondisen har försämrats. Hemma igen sov jag en stund  till ,denna gången med en lånad väckarklocka som väckte mig när den skulle.
Innan jag for till jobbet smsade arbets- och klubbkamraten om att hon  ville  att jag skulle titta in där på vägen för att få en för tidig födelsedagspresent. och det var en jättefin svart gammal hederlig klocka som tickar och skräller ordentligt när det är uppdags. Hon är allten riktig pärla, klubbkamraten.... Nu är det dags att få något i magen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0