Trevligt och lesset.

Förmiddagen försvann... men till lunch lagades riktig mat....Kotlett med löksås, kokt potatis grönsaker gurka och lingon och det var såå gott. Bjöd hit systern på fika men hon hade annat för sig så jag bestämde mig för att "fingå" och fika på stan. Dock var inte vädret så superbt som igår men det regnade inte i alla fall och ganska varmt var det också. Hade diverse kuponger som jag utnyttjade: På Lindex blev det underkläder och ett "rosa band", på Hälsokost, ett par glasögon och en tvål och på KappAhl en mössa och ett par vantar. Köpte också present till lillasystern som fyllde år i måndags men ska ha kalas på söndag. När jag stod utanför  KappAhl träffade jag en av de gosplande ladiesarna och hon ville också gärna fika så efter ett beök på Kicks där jag köpte en tvålkopp och ännu ett rosa band, ett i starkare rosa färg den här gången, begav vi oss till café J.Där hade de extraerbjudande på kaffe och kronprinstårta så det beställde vi båda två. 39 kronor kostade kalaset och då drack jag en latte, det var väl billigt.  Så mycket trevligare att ha fikasällskap än att vara ensam.Min kamrat skulle sen vidare mot Jysk och jag följde med henne dit i hennes lilla röda sportbil och inhandlade två kuddar och en pläd. Är kallt här, behöver plädar var jag är....
Bestämde mig för att titta på tv ikväll och virka under tiden (håller ju på med min virkade korg) men det jag såg gjorde mig lessen, så många tankar och minnen och önskningar och varför. Vad jag önskar att jag får känna mig riktigt hel och lycklig igen.
Nu blir det vetepåsen och John Blund

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0